A BTS ÉS A REKORDJAIK (23) BEKERÜLTEK A GUINNESS VILÁGREKORDOK HÍRESSÉGEK CSARNOKÁBA
[Eleonora Pilastro, 2021.
09.02.]
Még a távoli jövőben se feledkezz el arról az
énedről, aki most vagy -
éneklik a K-pop hercegek, a BTS tagjai a Tomorrow című kislemezükön.
Ez csak egy sor a számtalan közül, amit a rekordokat döntő banda írt és
amivel a nemzetközi publikum könnyen tud azonosulni. Azt ki lehet jelenteni,
hogy nem feledkeztek el a "mostani énjükről": a folyamatos változások
ellenére képesek voltak hűek maradni önmagukhoz.
Folyamatosan kiválóságra és megbízhatóságra törekednek, amihez optimista
hangzás és elképesztő koreográfia társul - így lehetne összefoglalni, hogy mi
is a pillanatnyilag legfelkapottabb banda titka.
Nem is húznánk tovább a szót: örömmel üdvözöljük a BTS-t a Guinnes World
Records Hírességek Csarnokában.
Dél Korea Bangtan Sonyeondanját, (vagy másnéven a Bangtan Boys, aminek a
jelentése Golyóálló cserkészfiúk) azaz a széles körben ismert BTS-t aligha kell
valakinek bemutatni. Amióta nemzetközi hírnévre tettek szert 2018-ban, ez a hét
táncos, énekes és dalszerző egyre sikeresebbé vált.
A kislemezük, a Butter, trend volt TikTok-on, míg az olyan slágerek,
mint a Dynamite, Boy With Luv (feat. Halsey) és a Mic Drop (feat. Steve Aoki) a
feje tetejére állították a listákat és az egész világon azonnal felismerik őket
az emberek.
A számos Billboard zene díjuk, az ázsiai zenei és egyéb díjak mellett a
BTS elképesztő módon 23 Guinness világrekordot tudhat magáénak a zene és a
közösségi média területein egyaránt - egy hihetetlen eredmény, amit a
rajongóik, az ARMY buzgóságának is köszönhetnek.
Manapság ők a legtöbbet streamelt csapat a Spotify-on (megelőzték a brit
bandát, a Coldplay-t is) és a legtöbb követővel rendelkező zenész csapat az
Instagramon.
Ami a kék madaras alkalmazást illeti, a BTS hivatalos fiókja vonzotta a
legtöbb Twitter aktivitást (retweetek) a zenész csapatok között (ezt a rekordot
négyszer tudták megdönteni).
A májusban kiadott Butter egymagában behúzott öt rekordot, többek
között a legnagyobb nézettségű zenei videó premier YouTube-on (ezt
a rekordot korábban a BTS másik sikerdala, a Dynamite tartotta) és a
legtöbbet lejátszott szám a megjelenését követő első 24 órában Spotify-on.
Néhány további rekordjuk:
- Legnagyobb nézettségű YouTube videó K-pop csapattól (az első) 24 órán belül
- A leggyorsabb idő alatt egy millió követőt bevonzó fiók TikTokon (ahol jelenleg 40 millióan követik őket)
- A legtöbb jegyeladás egy élőben közvetített koncertre (756.000)
- A legnagyobb nézettségű videó 24 órán belül (Butter)
Ez mindössze néhány rekordjuk a számos közül, amiket az elmúlt években
összegyűlt a nevük alatt, de biztosak vagyunk benne, hogy több is követi majd
ezeket. A rekordjaik teljes listáját elolvashatjátok a Guinness World Records 2022-ben.
Fiatal koruk ellenére Jin, SUGA, j-hope, RM, Jimin, V és Jung Kook már
nyomot hagyott a jelen kulturális térképén, és sikeresen áttörték a hazai
piacuk és a nyelvük határait is. Dél-Korea népszerűsége - talán a fiúcsapat
zenéje visszhangjának segítségével - határozottan növekedik.
A Netflix által készített k-drámáktól Szöul világhírű szépségiparán és
annak népszerű trendjein át is nemzetközi előtérbe kerülő Dél-Korea befolyása
jól érzékelhető az interneten. A világ új szenvedélyre lobbant minden iránt,
ami dél-koreai: a Gangnam utcai stílusú kifutójától a Bongwonsa templom
lenyűgöző építészetéig.
Nemrégiben a BTS sikereit visszatükröző, rekordokat döntő lánycsapat, a
BLACKPINK nyitotta meg a Coachella 2019-et. A történelem folyamán ez volt az
első alkalom, hogy egy K-pop lánycsapat fellépett egy államokbeli fesztiválon,
egy elképesztő bemutató és egy igazi egyszer az életben esemény a Blinkek
számára (így hívják magukat a BLACKPINK rajongói).
Mindössze néhány év leforgása alatt az ország nemzetközi inspirációvá
vált és meghatározó szerepe lett a trendek felállításában, a BTS pedig
vitathatatlanul ennek a pop forradalomnak a zászlóshajója.
A művészetükön keresztül a hét előadó felhívja a figyelmet a koreai
kultúrára és a nyelvre (aminek köszönhetően megkapták az 5. osztályú Kulturális
Érdemrendet, Virágkoronát).
Eközben egy nemes ügyért is harcolnak: az önszeretetért, az
önelfogadásért és a mentális egészségért.
Az UNICEF-fel közös, Love Myself elnevezésű, gyermekek és tinédzserek
bántalmazása ellen irányuló kampányuk mellett a hetes gyakran veszi elő a
mentális egészség témáját a dalszövegeikben és a beszédeikben egyaránt.