EZ AZ ARMY 2,2 MILLIÓ PHP-T KÖLTÖTT A BTS IRÁNT ÉRZETT SZERETETE NEVÉBEN!
[COSMOPOLITAN PHILIPPINES;
LOUISE FERRER; 2021.06.17.]
A Cosmopolitan Philippines interjút készített a BTS egyik rajongójáról, aki hihetetlen merch gyűjteményt halmozott fel, miután ARMY lett.
Egy gyors kérdés minden
ARMY-hoz: a BTS egyik hivatalos rajongójaként hogyan fejezed ki az RM, Jin,
SUGA, j-hope, Jimin, V és Jung Kook iránt érzett szeretetedet? Valószínűleg
mindenféle [BTS] cuccot gyűjtesz, amire csak rá tudod tenni a kezed. Talán még
messzebbre mentél ennél és csináltattál egy tetoválást, amit a BTS inspirált,
vagy talán mindenféle bangtanos dologgal dekoráltad ki a szobádat.
A fülöp-szigeteki származású
Etang Reyes számára a BTS iránti rajongás többet jelent annál, hogy merchet
gyűjt és koncertekre jár. Egy exkluzív e-mailes interjúban, amit a Cosmopolitan
Philippinesnek adott, elmesélte, hogy ő maga tervezte az autója dekorációs
matricáját, luxus étkészletet vásárolt, sőt még egy külön szobát is
kialakított, ahol a mercheit tárolhatja – mindezt a BTS nevében.
MIKOR VÁLTÁL A BTS RAJONGÓJÁVÁ
ÉS MIT SZERETSZ BENNÜK A LEGJOBBAN?
ETANG: A BTS
rajongójának lenni számomra egy gyönyörű (és folyamatos) utazást jelent.
2014-ben fedeztem fel a héttagú együttest az unokahúgomnak és a tanítványaimnak
köszönhetően. Csendes nézelődő voltam, a K-pop [zene] egy átlagos hallgatója.
Nem voltam szenvedélyes vagy aktív ARMY még akkoriban. 2016-ban rászoktam a
K-drámákra. Láttam a comebackjüket és a fellépéseiket amerikai televíziós
műsorokban. Az utam azonban “hivatalosan” nem kezdődött el egészen 2018
elejéig. A Love Yourself: Answer album
volt a fordulópont. Teljesen a csapat hatása alá vont. A kampányuk üzenete
nagyon mélyen megszólított. A BTS miatt jöttem rá arra, hogy azért kell
szeretnem magam, aki vagyok, és hogy a boldogságot nem mások jóváhagyásával
kell megtalálnom. Arra tanítottak, hogy ne a társadalom perspektívájából nézzek
magamra.
Nem csak a zenéjüket és a
művészetüket kezdtem megismerni, hanem a személyiségüket és a karakterüket is,
és nagyon megszerettem őket. Ha őszinte akarok lenni, sosem képzeltem, hogy 40
évesen még mindig egy rajongó lány leszek. Nagyon boldog vagyok, hogy olyan sok
velem egykorú nő – vagy még idősebbek – is osztják a csodálatomat a hetes
iránt.
Olyan sok ok létezik, amiért
szeretni lehet a BTS-t. Inspirálnak és jobb emberré tesznek. Minden dalnak és
koncertnek megvan a maga üzenete. Ez lehet egyszerűen a szolidaritás
kifejezése, amivel minden korosztály tud azonosulni, vagy a szeretet egyetemes
jelentése. Plusz, minden videó olyan szórakoztató az elképesztő [tánc]
mozdulataiknak köszönhetően. Az is egy bónusz, hogy olyan helyesek, aranyosak
és fiatalosak.
Ami viszont még a
megjelenésnél is fontosabb az, hogy a BTS története inspiráló. A kemény
munkájuk, az odaadásuk, a szeretetük a zene és a rajongók irányába mind
csodálatra méltó és utánzásra érdemes. Szeretem, hogy minden lehetőséget megragadnak
arra, hogy megemlítsék ARMY-t, hogy képesek elérni azt, hogy egy családnak
érezzük magunkat. Hogy az útjuk és a sikerük részei vagyunk.
MIÉRT DÖNTÖTTÉL AMELLETT, HOGY
AZ AUTÓD IS BTS TÉMÁJÚ LESZ?
ETANG: Ki akartam fejezni a rajongásomat azzal, hogy BTS matricákat tervezek
az autómra. Egy tenyérnyi matricát szerettem volna csak eredetileg, de a
férjem, aki mindenben támogat, előállt azzal az ötlettel, hogy az egész
motorháztetőre tegyek inkább. Amikor csak úton vagyok az autóval, mindig
büszkeséggel tölt el, hogy valami jó és inspiráló része lehetek. Büszke vagyok
arra, hogy így promóni tudom a csapatot és felhívhatom azok figyelmét rájuk,
akik még nem hallottak a BTS-ről. A legjobban azt szeretem az autóban, hogy
boldoggá tesz, amikor úton lehetek a BTS-szel, még ha csak ebben a formában is.
MESÉLJ NEKÜNK A BTS-ES
ÉTKÉSZLETRŐL.
ETANG: Az étkészlet egy hivatalos merch. Egy együttműködés része a BTS és a Kwangjuyo között, az utóbbi Korea egyik vezető márkája, ha luxus árucikkekről van szó.
Jól érzékelhetően ugyanazokat az értékeket képviselik: a kiválóságot és a
művésziességet. Megláttam és megrendeltem interneten egy hivatalos koreai
eladótól. Egy – túl – nagy álmom, hogy egyszer együtt étkezhessek a BTS-szel,
az étkészlettől pedig olyan érzésem van, mintha velük ennék. A hétrészes készlet,
amit vettem, 85 000 Fülöp-szigeteki pesóba került (~520 000 Ft), a terítő, a
függöny és a kötény egyéni megrendelésre készült.
MIT TALÁLHATUNK A BTS
SZOBÁBAN?
ETANG: A BTS szoba tulajdonképpen nem a hálószoba, hanem egy teljes szoba
csak és kizárólag a BTS cuccaim számára. Az egyszerű dolgoktól a gyűjtői
darabokig minden van itt; ez az én boldog és pihentető kuckóm. Itt kedvemre
nézhetek videókat, hallgathatok dalokat vagy olvashatok a BTS-ről.
NAGYJÁBÓL MENNYIT KÖLTÖTTÉL
EDDIG ÖSSZESEN A BTS IRÁNTI RAJONGÁSODRA?
ETANG: Körülbelül 2,2 millió PHP-t (~13millió Ft) költöttem mindenféle BTS-es
dologra, ideértve a különböző eseményeket és koncerteket is. Az összeg nem
kicsi, de személy szerint úgy gondolom, hogy ez nem annyira a pénzről, mint a
boldogságról szól, amit az jelent, hogy egy kimagaslóan inspiráló csapat buzgó
követője vagy. Rajongóként te is inspirálhatsz másokat, akik boldogságot és
ihletet merítenek abból, hogy látják ezeket a BTS-es cuccokat. Osztozol az
örömben és megsokszorozod azt. A pillanatok, amiknek a részesei lehetek most,
mindig gyönyörű emlékek lesznek a számomra, amikre boldogan nézek majd vissza,
amikor idős leszek. Örökre a szívembe vésődtek.
MI A LEGJOBB ABBAN, HOGY ARMY
VAGY?
ETANG: Érzem, hogy a BTS szeret – annak ellenére is, hogy nem is ismernek
valójában. Érzem az őszinte szeretetüket, amit a rajongók iránt éreznek. Ott
van ez az őszinteség, és úgy érzem, egy igazi kapcsolat alakult ki közöttünk.
Mi [rajongók] mind így érzünk. Fényt és boldogságot hoznak nekünk. A jelenlegi
helyzetben elképesztő, hogy egy csapat zenész képes inspirálni és motiválni a
különböző háttérből származő embereket a személyiségükön, a zenéjükön, az
ideáikon és az álmaikon keresztül.
Cserébe én is próbálok fényt,
boldogságot és pozitivitást adni másoknak. Ismerek embereket, akik osztják a
szenvedélyemet, de más háttérrel rendelkeznek. A BTS az összekötő elem.
ARMY-nak lenni túlmutat a
szimpla rajongáson. A közösségi média mellett ARMY különféle projekteken
keresztül is kifejezi a szeretetét – aminek nagy része a jótékonyságra
fókuszál, ami a BTS emberbarát erőfeszítéseit tükrözi. Ez a hét lenyűgöző és
imádni való ember a szívemet és az elmémet szólítja meg. Sosem találkoztam még
ilyen őszintén kedves, melegszívő és szerető emberekkel.
Fordította: lin